המסע האמיתי שמאחורי הקמינו שלי
- Ronnie Dunetz
- 29 במאי
- זמן קריאה 2 דקות
קצת יותר משבוע ואני כבר שם- בתחילת הקמינו- ל 39 ימים ו 800 ק"מ. ההכנות כבר לקראת סופן, ההתרגשות רק הולכת ועולה. מעבר להתרגשות של המסע עצמו- מול עיני תמי ישנו את ה"פרויקט הגדול" של הבאת לעולם ספר המבוסס בהרבה (אך לא בלעדי) על השיחות והראיונות שיהיו וינבעו מהאנשים שאפגוש בדרך ל...
במהלך השנים - דרך אלפי שעות של אימון אישי, הנחיית קבוצות, סדנאות, שיחות עומק, מסעות בעולם, היכרות עם תרבויות ותפיסות חיים שונות, והקשבה לסיפורי חיים של אנשים ממדינות ורקעים רבים - שמתי לב למשהו מאוד אנושי:כאשר החיים מוציאים אנשים מאיזון, פעמים רבות הם פשוט לא יודעים לאן לפנות.
מערכת יחסים שמתפרקת.
מחלה.
אובדן.
שחיקה.
בדידות.
פרישה.
הזדקנות.
מלחמה וטרור.
טראומה.
מעבר גדול בחיים.
קריסה של תחושת הוודאות או הזהות.
ופתאום גם אנשים חזקים ומתפקדים מוצאים את עצמם שואלים:
“מי אני עכשיו?”
“איך מתחילים מחדש?”
“איזו משמעות אפשר למצוא בתוך זה?”
“מי אני אם אני כבר לא האדם שהייתי פעם?”
“מי אני עכשיו כשאני מתבגר?”
“האם אי פעם ארגיש שוב כמו עצמי?”
יש אנשים שמוצאים תמיכה דרך טיפול, אימון, קבוצות תמיכה או דרך רוחנית - וכל אלה יכולים להיות משמעותיים מאוד. אני יודע זאת גם מניסיון אישי.
אבל הרבה אנשים אף פעם לא מגיעים למקומות האלה.
לפעמים אין להם אפשרות כלכלית.
לפעמים הם לא יודעים איך לבקש עזרה.
ולפעמים פשוט יש יותר מדי רעש - יותר מדי ספרים, סרטונים, פודקאסטים ו“פתרונות” - וכשאדם באמת נאבק, כל זה יכול להרגיש רחוק, מציף ולא נגיש.
וזה חלק ממה שהוביל אותי לחלום על יצירת מה שאני קורא לו:
“מלווה חי לתקווה ומשמעות.”
לא עוד ספר עזרה עצמית מהיר.
לא סיסמאות או תשובות קלות.
אלא משהו אנושי, מעשי, נגיש, חי, ומהורהר
.
מלווה שיכלול סיפורים, תובנות, חוכמה, מחקר, שיחות וכלים פשוטים שיכולים לעזור לאנשים להתחבר מחדש למשמעות, לכיוון, לאומץ ולתקווה בזמנים קשים.
למה אני מתכוון ב“כלים”?
לדברים פשוטים ומעשיים שאנשים באמת יכולים להשתמש בהם:
• שאלות להתבוננות
• תרגילי כתיבה אישית
• תרגילי נשימה וקרקוע
• שיחות משמעותיות
• פעולות קטנות לרגעים קשים
• סיפורים שעוזרים לאנשים להרגיש פחות לבד
למשל:
“מהו הדבר הקטן האחד שבשבילו עדיין שווה לקום מחר בבוקר?”
חלק מהסיפורים האלה יגיעו מאנשים שאפגוש לאורך הקמינו דה סנטיאגו בקיץ הקרוב.
אחרים צמחו מתוך שנים של הקשבה לאנשים שמתמודדים, נשברים, מחלימים, מחפשים וגדלים בתוך מצבי חיים שונים מאוד.
הפרויקט הזה ישלב גם רעיונות מתוך חקר התקווה, לוגותרפיה, חקר החוכמה, פסיכולוגיה אקזיסטנציאלית, זקנה והתבגרות, מסע החיים האישי שלי, ועבודת הדוקטורט שלי על בני הדור השני לשורדי שואה.
במובנים רבים, המלווה הזה מרגיש לי כמו המשך טבעי של הדרך שאני הולך בה כבר שנים.
כמה אנשים שאלו אותי לגבי הקמפיין הקטן שפתחתי לאחרונה.
האמת היא שהקמפיין לא באמת נועד “לממן טיול לקמינו”.
הוא נועד לעזור לאפשר את היצירה ארוכת הטווח של הפרויקט הזה - פרויקט שאני מקווה שיתחיל לנבוט לאורך הקמינו עצמו, וייכתב ויתפתח בצורה עמוקה יותר בשנה שלאחר מכן.
זה באמת פרויקט מהלב עבורי.
התקווה שלי היא שבעתיד המלווה הזה יהיה נגיש לאנשים ללא קשר למצבם הכלכלי, משום שאני מאמין שהרבה מאוד אנשים היום נושאים בתוכם משאות כבדים - בשקט ובבדידות.
הבדידות הזאת נוגעת לי ללב. היא קוראת לי לשים לב אליה.
תודה גדולה לכל מי שכבר מעודד, תומך, מאמין והולך איתי בדרך הזאת -אפילו בשלב הראשוני הזה.
אני באמת מקווה להביא את המלווה הזה לעולם בשנה לאחר סיום הקמינו שלי.
הקמפיין יסתיים בעוד 4 ימים. גם זאת אבן דרך מרגשת.







תגובות