top of page

להילחם בגילנות ולחבק את ההזדקנות

אין עוד חשיבה סטריאוטיפית נפוצה יותר מזו של ה"גילנות", ה Ageism, זאת הרואה בזקנה, בזקנים ובהזדקנות כ "ירידה אחת גדולה אל הסוף"...הבורות היא פשוט מזעזעת, אבל מה לעשות...זה מושרש עמוק בחברה המודרנית וקשה לעקור את זה.


העובדה היא שבמישורים מסוימים, הגרף הוא דווקא הפוך: יש יתרון מובהק לגיל, לשיער השיבה, לגירסה היותר מבוגרת של עצמנו. עם הגיל מגיעה ההזדמנות לטפח תבונה מיוחדת, כזו שיושבת על ים של ניסיון, התבוננות והאומץ לשאול את השאלות העמוקות של החיים, והראייה למרחקים.



זה לא אומר שאין זקנים טיפשים- בוודאי שיש- וגם שאין צעירים נבונים- גם זה בוודאי שיש.

רק שאם נותנים מקום לעצירה, התבוננות, הקשבה נקייה, שיח מעמיק, אגו בצד ורצון להתפתחות, התבונה של הגיל מתפתחת לבד. ייחודי לכל אדם, כי רק את ואתה יודעים מה שעברתם בחיים. רק אתם באמת מודעים לאסמים הענקיים של ניסיון חייכם.


זה לא פלא שעד המהפכה התעשייתית לפני כמאתיים שנה, ובחברות מסורתיות גם היום, "זקני העדה" היו "חכמי העדה"- והם\הן אלו שתווכו תהליכים בינאישיים, גישורים משפחתיים, ייעוץ למנהיגים ובראש מקבלי החלטות, היו השמאנים לטקסים, נתנו נחמה לאבלים וכח ואמונה לחולים. הם היו המורים, מובילי הדרך, אנשי החוכמה והבינה.


אנחנו חיביים אותם היום- חכמי העדה- לא פחות, אולי אפילו יותר מבעבר.

-----------------------------------------------------------------

לאחר שלוש וחצי שנים בהן אני מעביר את הסדנא באנגלית, בזום עם חו"ל, פתחתי סדנא של 4 מפגשים דרך עמותת "חוכמת ההזדקנות", הפרטים מטה, ואני מקווה להרחיב את הסדנאות האלה בשנה הקרובה:

--------------------


כל הדברים האלה עומדים מאחורי התכנית של "לקצור ברינה": לתת מקום לכל אחד מאיתנו להתחבר למאגר התבונה שבתוכנו. כל אחת לפי דרכה, לפי זמנה, אבל כולנו ביחד כחברים וחברות לדרך.


סדנה בנושא: התבוננות, העמקה ושיח על "התבונה של הגיל"

האם התבונה שלנו גדלה עם הגיל? מה מאפיין ומשתנה בדרך שבה אנו תופסים את הנושאים השונים והמגוונים המרכיבים את חיינו?


ישנן דעות וגישות שונות לגבי הבנת המושג "תבונה", אך נקודה אחת ברורה וללא עוררין: אנו צוברים יותר ויותר ניסיון חיים עם השנים והיכולת להתבונן ולהעמיק בקשת רחבה של הנושאים המרכיבים את חיינו מזמנת לנו הזדמנות למידה בלתי רגילה על עצמנו ועל עולמנו.


מוזמנים אלינו! הסדנא מתחילה ב 26.3- בזום- פרטים מטה:

3 views0 comments
bottom of page